Såhär är jag


Alla som känner mig vet att jag lever för hud- och hårvård i alla dess former. Jag skulle hellre snagga mig skallig än att gå med slitet hår och när huden börjar bilda små plitor är jag snabbt där med mina små knep. Jag har hjälpt flera vänner genom åren, både med klippningar, färgråd, färgning och hudvård. Ett tag var jag stensäker på att jag skulle söka en hudvårdsutbildning i Landskrona och att det var just hudterapeaut jag skulle bli. Dock kom jag på andra tankar när jag reste runt i Thailand. När jag satt hos de trevliga små kvinnorna och såg hur de arbetade med mina naglar, fötter och liknande förstod jag att mitt intresse vad just ett intresse, en hobby att syssla med på fritiden. Men ingenting som jag ville göra varje dag i hela mitt liv. Därför satsade jag på mitt andra stora intresse: skrift och tal. Detta val är ett av de bästa som jag gjort i hela mitt nästan tjugotvååriga liv och alla positiva effekter som blivit av detta valet gör mig bara gladare och starkare i mig själv varje dag.

Dock lever mitt intresse för ett vackert yttre fortfarande kvar. Jag tror inte att allt smink i världen kan dölja en smutsig hy, eller att det inte spelar någon roll hur mycket nya kläder du införskaffar. För att om din hy eller ditt hår är slitet, ser hela du sliten ut. Därför lägger jag mycket pengar på just rengöring, smink som inte skadar huden, skydd till håret och liknande och köper kläder när jag har pengar över eller är i ett visst behov. Men tro inte att jag säger att det är fel om man inte gör som jag, jag säger bara att det är mitt sätt att må bra.

Vad jag tror på mer än en bra grund, det är naturens läkande kraft (hur dumt det än låter). Jag använder mycket olivolja, kamomill och sådant som kommer från naturen, och som ofta fungerar bättre än bra. Produkter med alkohol och parfym bannlyser jag helst! Därför har jag idag gjort min egen hemmagjorda peelin på olivolja och socker för att få min hud sådär strålande och len som jag vill och nu sitter jag dessutom med bikarbonat på mitt lilla problemområde på hakan.
Från att aldrig ha haft finnar, inte ens under den värsta puberteten. Har min hy bestämt sig för att göra uppror mot all stress från förra terminen tror jag i form av små små plitor just på hakan. De syns inte under smink, men de är fruktansvärt irriterande att ha där. Jag drog mig därför till minnes att jag i somras läste en artikel om just bikarbonat och dess helande kraft på både urinvägsinfektioner, nageltrång och dålig hy och bestämde mig för att testa. Just nu känns huden uttorkad fast på ett bra sätt och hur resultatet blir, det får ni veta en annan dag. För imorgon åker jag och gänget till Malmö för lite god mat, kvalitétstid och komedi. Vi är hemma igen på söndag.


Ha en fin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0