På en buss mot Stockholm


Imorgon klockan tio åker vi. Jag och Mikael alltså. Till Stockholm. Jag ska gå på praktikintervjuer och han på en anställningsintervju. Herregud. Jag är nervös. Det är dock chill att vi kan bo hos hans syster. Men hur ska jag hitta i Stockhom? Bland stressade människor, små gator och höga hus? Tack gode gud för GPS i telefonen. Bara tanken på att åka tbana själv gör mig svettig. Mitt lokalsinne är ju faktiskt bland de värsta. Jag hittar ju inte ens i Växjö, och knappt i Karlskrona. Men jag hoppas på det bästa.

Sammanfattning: Om allt går som det ska är jag tillbaka i Växjö på söndag, 600 spänn fattigare men förhoppningsvis en praktikplats rikare. Håll tummarna!



Ps! De korta och hackiga meningarna symboliserar min inre stress just nu


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du fixar det! Du är grym ju! ;) Ha så skoj i stora staden! Puss!

2011-02-23 @ 16:48:22
URL: http://mikaelalindsjoo.blogg.se/
Postat av: Claran

Jag är så sjukt imponerad av dig Emelie... jag hade aaaaldirg nååågonsin vågat göra något sådant! Helt galet!!

Lycka till!!!!

2011-02-23 @ 21:25:03
URL: http://chokladargodis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0