Negativitet

Det finns nog ta mig tusan inget värre än att betala räkningar. Man bara ser hur pengahögen minskar i drastisk fart.
Ibland hatar jag verkligen att vara student. Visst, jag har sagt att man klarar sig, för det gör man. Men som nu, när man faktiskt har införskaffat sig ett par jeans för 200 pix på en utförsäljning och en kavaj för 300, eftersom man tydligen ska ha det när man arbetar på fina stället i Stockholm .. (ja, Stockholm gick sjukt bra! men jag berättar mer sen) samtidigt som man ska betala 1000 kronor för en weekend med sin pojkvän eftersom man inte har haft någon tid tillsammans på evigheter (det vill säga typ ett halvår) och för att jag ska kunna komma bort från denna stress så har man plötsligt inga pengar kvar. Jag inser just nu att jag ska åka och storhandla på Willys i veckan och sen ska jag banne mig leva på den maten, och inte handla någonting mer! Och tyvärr mamma, det där lånet .. det kan du nog inte få tillbaka nu. Ibland är jag bara hemskt trött på att vara student ..

dessutom ska jag till läkaren i eftermiddag eftersom jag har åkt på en trolig luftrörsinfektion .. men först tvingas jag sitta på en tre timmars lång föreläsning och inte tänka på hur ont jag har i mitt bröst.
Ibland är det svårt att vara positiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0