Min härliga lördag

Igår var det 50årskalas. Kajsa och Elin fyllde 26 respektive 24 år och det firades med jelloshots, vin och massa härligt umgänge. För mig ingick dock bara umgänget och alkoholfritt vin, min mage är fortfarande helt knäpp och idag står jag verkligen i valet och kvalet mellan att åka in till akuten eller vänta tills imorgon och ringa doktorn då. Jag orkar inte längre.

Hursomhelst, gårdagen var fantastiskt kul! Efter en runda till det nya Grand samarkand med Jakob, och sedan en snabbvisit hos Louise för att lämna hennes födelsedagspresent (två fiskar vid namn Rodney och Avicii) var det dags för fest. Det blev skratt, det blev gemenskap, det blev lekar och massa annat kul som sedan ledde till utgång. Trots att jag var ganska anti både på grund av magvärk men också på grund av att jag faktiskt var nykter, så måste jag medge att Lindas tvångsutgång med mig blev en av de bättre. Jag hade sjukt kul! Dansade fuldans med Clara. Pratade med främmande människor. Fick veta att Stina hade en livskris när hon fyllde 21 och att hon då dansade ensam på mitten av dansgolvet till "if I could turn back time" med Cher. Jag hade helt enkelt bara sådär märkligt kul som man kan ha ibland. Efteråt mötte Jakob upp mig och sen gick vi hem och somnade. Idag har jag kört honom till alvesta och han sitter nu på ett tåg mot Stockholm för att gå på jobbintervjuer imorgon.

Nu ska jag vila lite och försöka glömma min smärta, jag som var fotosugen .. Och förresten, snacka om att detta inlägget är fullt av namedroppning. Töntigt!  Men vad gör man inte när man älskar människorna som man umgås med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0