Konsten att glädjas åt andra

Det är blandade känslor som väcks när kombon skriker "Emelieeeeee" över halva lägenheten klockan halv ett på natten. Och sedan kommer inrusande med datorn och skriker "bebisen har kommit, bebisen har kommit"! Inte för att jag låg och sov eller så, men ändå. Chocken var minimal, men ändå där. För att förklara nämre så har en av Lindas bästa vänner hemma i Göteborg äntligen krystat ut det lilla knytet som hon, och alla vänninorna, väntat på så länge. Jag glädjs åt Lindas leende som sträcker sig från öra till öra. Jag glädjs åt den vackra bild som hon visar på en nybliven mamma med lycka i blicken. Och jag glädjs åt tankten på en liten liten bebis. Men mest glädjs jag åt förmågan att verkligen kunna glädjas åt andra, visst är det fantastiskt? Enligt min bästa vän i hela världen, som ni nu borde veta heter Johanna, så är det också en av mina bästa egenskaper. Just att kunna glädjas åt andras lycka som exempelvis chanser till arbete, till en lyckad tenta eller tillökning i familjen. Och vid nämare eftertanke får jag nog hålla med henne. Det är en grymt cool känsla att faktiskt känna riktig och ärlig lycka för någon helt annan person. Det gör livet lite roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0