Idag åker jag hem till mamma

Dagen har äntligen kommit. Visserligen en dag senare än vad jag räknat med, men det gör egentligen inte så mycket. Idag ska jag lämna campus för en stund (1,5 vecka). Jag ska få gå i Brunnsparken och fotografera, äta mat som jag har önskat, träffa farmor, jobba med billuffa, tjabba med mamma om att hon inte låter mig plugga ifred, träffa vänner och förhoppningsvis åka ut till sommarstugan en sväng. Kanske även ta det första doppet i havet för i år. Det gör jag tillsammans med farmor, precis som det var när jag var yngre.

Jag ser fram emot en tid hos mamma. Att kunna koppla bort skolan på ett annat sätt än vad jag gör här, och förhoppningsvis bli frisk i magen. Det är svårt med campus, för hur mycket du än älskar det och hur mycket du än älskar skolan och programmet du läser så finns det ingen ledig tid. Telefonen ringer vid frukostbordet, skolhusen ligger nästan alltid inom synhåll och studenter med stora travar böcker springer alltid förbi dig. Därför ska jag njuta nu. Men inte bara av att vara "ledig" från skolan, utan också av den friska havsluften och av måsarna som skriker klockan sju på morgonen. Det är de sakerna som jag saknar mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0