Ren lägenhet


Jag tycker om att ta städningen i omgångar. Jag skrubbar handfat, toalett och spegel 1-2 gg/vecka. Sen torkar jag och dammar av typ en gång i veckan om det behövs, annars varannan vecka. Spis och det får man ju ta i stort sett varenda gång man har lagat mat. Och likadant mitt bord som är svart. Där syns allt damm som flyger omkring. Och tro mej, på 22 kvm blir det en hel del damm. Allt från hallen flyger liksom in och söker sig till de mest oattraktiva ställen. Kunde det inte bara samlats i en hög under typ soffan? Ett ordentligt röj får jag ta då och då.

I förra veckan rensade jag mina garderober och min byrå. Och jag insåg att jag inte har så fasansfullt mycket kläder faktiskt. Dock insåg jag att jag inte direkt älskar de plagg som jag faktiskt äger. Lite synd.

Hursomhelst, jag ser fram emot att ha en 30 kvm större lägenhet att smutsa ner tillsammans med Linda. Vi kan laga mat ihop, vi kan städa ihop, vi kan skura ihop. Jag tror att allting kommer bli lite roligare, lite bättre. Dessutom kan jag gå i hennes garerober och haffa sjalar, kjolar, skor och annat som skulle sitta fint på mig. Haha!

Idag har vi pratat om vilket sovrum vem kommer ha. Som om ödet ville oss väl hade vi sett på det på exakt samma sätt i våra huvuden. Linda kommer att ha rummet närmast badrummet och jag det närmast TV-rum och balkong. Härligt! Det är som att vi är gjorda för att bo tillsammans :)

Linda och jag på nollningen med våra kokosnötter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0