Matlagning och en hyllning till farmor


Efter att ha pluggat ekonomi, gjort en powerpointpresentation och förberett 2-3 A4 inför nästa nollningsmöte och städat sedan 08.00 imorse blir nästan lite stolt över mig själv. Jag var trött och gnällig och kände inte alls för att laga mat. Men jag tog mig i kragen och slängde jag ihop en gratäng av köttfärs, spenat, tomatsås, ost, lök och lite pastaplattor. Lite som lagagne, men ändå inte. Helt okej var den också! Jag måste säga att när det gäller mat så har jag talang. Jag är ganska modig och testar olika saker. Lite som min farmor känner jag mig. Hon är en grym kock och kan laga allt av ingenting! Jag ser mig själv om 50 år, sitta med min gubbe som äter glatt och mycket varje dag. Och säger hur tacksam han är och hur gott det var. Typ som min farfar, han berättar alltid hur god maten är. Dessutom tror jag inte att det finns någon annan som kan äta så mycket potatis som honom. Ingenting får slängas! När jag och mina systrar var små och inte alltid åt upp så sa han "tänk på barnen i Afrika". Och vi svara "Ja, vi kan skicka maten i ett kuvert till dom om du vill". Nu slänger jag inte mat längre. Och speciellt inte farmors, den är alldeles för god! Dessutom har jag insett att det som inte äts upp, lätt kan värmas upp nästa dag av en sådan underbar sak som micron.

Lilla farfar som inte slänger mat :)

Nu blir det tentaplugg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0