Hur uppfattas jag?


Ändrade planer. Jakob ville att jag skulle sova hos honom, och det är faktiskt roligare att sova brevid (läs på, tittandes på Spartacus) någon annan som tar hand om en när man mår dåligt. Så jag tar mig en stärkande dusch, fyller mig med ipren och knallar sedan hem till honom. Han är allt bra att ha!

Jag sitter och ler lite för mig själv. Och hur jag tror att jag kan uppfattas ibland. Louise Engström, detta är riktat till dig nu, haha!

Jag skrev ett inlägg för ett par månader om människor som skriver "älsk" och "vi ska vara tillsammans för alltid" och kontant hur mycket de älskar varandra i sina bloggar och på facebook. Det nya forumet där vi konstant måste visa upp våra förhållanden, känslor och allt annat som sker. Tydligen gick jag lite hårt åt för Jakob berättade igår att Louise hade skojat lite om att hon minsann inte fick skriva älsk om Anis, men att jag skrev pluttiga saker om honom. Haha! Dessutom fick jag en kommentar idag från henne om att jag inte gillade när man ber sina föräldrar om pengar.

Och jag bara sitter och ler. Hur hård och kantig måste inte jag verka? Jag måste ju framstå som en liten surkärring med fasta åsikter som aldrig rubbas? Självklart kan man skriva att man älskar sin pojk-/flickvän, självklart kan man vara gullig och självklart ska man be sina föräldrar om pengar om de har möjlighet att hjälpa dig!

Jag har bara inte varit van vid att vara varken mjuk, gullig, eller att be mina föräldrar om pengar. Det ät först nu jag har lärt mig att vårt förhållande inte skadas av att någon av oss är lite puttenuttiga. Så länge man inte kallar varandra för konstiga saker konstant, vi har ju faktiskt namn, eller hur? Haha! Och pengarna, jag har helt enkelt inte haft den möjligheten, dessutom har jag alltid fått hjälp från andra håll vid behov. Är du fattig så ska du ju självklart be om hjälp, hur ska man annars överleva?

Jag hoppas att ni förstår att detta inlägget är skrivet med glimten i ögat och ett leende på läpparna. Och att jag verkligen inte tagit illa vid mig, och förhoppningsvis ingen annan heller. Jag tyckte bara det var så kul hur jag måste uppfattas. Jag är en ganska hård människa, absolut. Men jag håller på att lära mig. Så skriv att ni älskar era partners, men glöm inte säga det till dem också! För personellkommunikation är ju faktiskt oftast allra bäst, eller vad säger ni kommunikationsstudenter? ;)

Kommentarer
Postat av: Louise

WORD! Haha nej du är ingen hård surkärring. Man måste ju få ha åsikter liksooom. Bra inlägg :)

2010-05-25 @ 16:42:27
Postat av: Elin

Väldigt intressant det där med hur man tror att andra uppfattar en. Ibland stämmer den egna självbilden ihop med andras syn på en själv. Men ibland krockar dem. Man visar ju inte upp alla delar av sig själv och på så vis förvånar man alltid någon i stil med - "Va? Jag trodde inte du tyckte om den här sortens musik."

2010-05-25 @ 19:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0