Fortfarande buhu


Känner mig ännu sämre än igår. Och promenaden hem från Jakob har aldrig känts så lång som idag. Ett tips, om ni känner er febriga ska ni inte ta på er tjocktröja, jacka och halsduk när solen skiner!

Jag kan faktiskt tänka mig att jag har en av de bästa vänner och pojkvänner ever. Igår när jag var på väg ut så ringer det på dörren, där står Linda (som numera tillfrisknat efter att ha lagt bacillerna på mig istället) och frågar hur jag mår och om jag har alvedon. En sådan liten enkel sak som kan göra en så glad!

Så fort jag kom hem till Jakob satte han sig hos mig, klappade på mig och frågade om jag ville ha någonting i affären. Vad som helst sa han, jag går och handlar det. Hihi! Jag kände dock att jag ville ha lite luft så vi promenderade de 500 meterna till ICA och köpte en isglass, citroner och strepsils. Tack gode gud för att apotekets monopol på de receptfria sakerna har upphört! Sen gick vi hem igen och hängde lite med Anis, proppade i mig glass och halstabletter för att sedan lägga oss och se nästa avsnitt av Spartacus. Jag somnade dock, men vad gör väl det?

Imorse ringde Jakobs klocka vid sju eftersom han skulle tvätta, han struntade dock i det och steg upp vid åttatiden tror jag. När han kom in i sovrummet igen vid halvnio satt jag i sängen och försökte stiga upp. Då satte han sig och kramade om mig och la mig ner i sängen igen, lade sig brevid mig och höll sin underbart kalla hand på min panna och sov med mig en timme till. Om inte det är kärlek så vet jag inte vad det är :)

Tråkigt inlägg kan tyckas, men jag är riktigt däven nu. Dock inte döende! Jag tänker inte låta detta slå ner mig. Nu ska jag duscha av mig febern. Sen ska jag gå med Linda och Amanda för att hämta hemtentorna, usch! Jag är riktigt nervös! Efter det ska jag, Sanna och Elin till vårt ekonomiföretag och sen tänker jag plugga ekonomi. Peppa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0