Det luktar konspiration lång väg


Jag är arg, ganska kokande arg. Just nu tävlar jag varje dag i en julkalender på internet där man kan vinna diverse tjejiga saker som passa mig utmärkt. Exempelvis har det varit skor, parfymer, klockor, presentkort och annat fint. Men det bästa av allt var ett jättestort och fint kit med skönhetsprodukter av blandade märken som skulle delas ut. När man tävlar får man svara på en fråga och sedan skicka med ett fyndigt rim. Sedan ska tydligen någon "dra vinnarna" står det i reglerna.

Jag ska villigt erkänna att på de saker som jag inte finner särskilt roliga (typ en poncho) tävlar jag inte alls , eller så skriver jag ett dåligt rim. Men på de viktiga sakerna, så som ett fantastiskt skönhetskit, anstränger jag mig till max. Funderar, rimmar, ändrar och får tillslut fram ett, enligt mig, mycket vinnande och fyndigt rim.

Dock har jag inte vunnit någonting (ännu?) men idag satt jag och läste igenom vinnarna från de olika datumen och fann ett mycket starkt samband. Varje dag är det vinnare från Stockholm, Göteborg, Upplands väsby och Hälsingborg med flera. Varje dag! Jag tror då inte att det skulle vara en slump att vinnarna rimmar bäst i just dessa städerna. Nej nej, här luktar det konspiration lång väg! Om det sedan är så att de stora städerna endast räknas (fast upplands väsby?) eller att de som sitter i juryn går på ren vana vet jag inte. Men något lurt är det sannerligen.

Men dum som jag är kommer jag att fortsätta tävla, bara utifall att. Dock har jag säkert förminskat mina chanser ännu mer om tidningen bestämmer sig för att göra otroligt undersökande omvärldsbevakningar. Dock så bryr jag mig inte. För jag är arg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0