Trevligt sällskap överväger en dålig film


Som tidigare nämt spenderades kvällen hos Mikaela och Henrik med my man och Mikael. Jag och Mikaela hade tidigare på dagen pratat om filmen the orphan som vi både tyckte var mycket bra och full av spänning. Med denna film som utgångspunkt valde Mikaela att vi skulle se filmen REC som hon hade hört skulle vara bra och sådär lagom bra otäck. Tyvärr var rykterna om denna film totalt felaktiga. Jag satt mest och fnissade och tyckte att de såg roliga ut.

Handlingen var också lite väl twisted för mig. Om det ska vara otäckt ska det vara åtminstone lite sanningsenligt. Mot slutet dök det dock upp en sjukt otäck karaktär. Tänk er en lång sjukligt smal gammal dam med långt stripigt hår. Och med sjukligt smal menar jag när alla ben sticker ut ur kroppen och hon är nästintill död. Denna kvinna åt i alla fall upp folk. Ja, alla de sjuka monsterna åt upp folk. Och det blev lite mycket helt enkelt. Utom mot slutet när hon gick omkring och bara hängde. Då klängde jag mig fast i Jakob kan jag säga. Eller han höll sina armar runt hela mig och jag kände mig totalt skyddad. Väldigt skönt att ha en trygg famn att lita sig tillbaka i vid sådanna tillfällen. I den andra soffan satt Mikaela och Mikael och höll i varandra. Och stackars Henrik fick sitta på sin datorstol helt ensam. Men det var hans straff som Mikaela sa. Han gick ju faktiskt och tränade när de hade gäster hemma. Haha!

Annars var kvällen mycket trevlig och mysig. Full av prat och diskussioner. Det är skönt med Mikaela, för hon har en ungefär liknande syn på de flesta saker som jag. Så det kan ju inte bli annat än bra ;) Jag lägger in bilder från Rec så ni kan se vad vi underhöll oss med.


Natten spenderades sedan hos Jakob och nu har jag tvättstugan. Dock gick ena maskinen sönder så jag hinner inte tvätta allt. Men det är lugnt. Jag överlever. Sen fotboll ikvälll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0