Helt slut men ändå lycklig


Ännu en otroligt produktiv dag går mot sitt slut. Jag kom hem vid halv fyra tiden, då hade jag suttit i biblioteket sen åtta. Har käkat och kopplat av en stund och nu så blir det lite mer skriv. Efter det ska jag gå hem till Jakob och pussa på honom resten av kvällen.

Har förresten fått två nya behår idag som jag beställde för ett par veckor sedan, de satt som en smäck! Är så himla glad att min kroppshydda har börjat bli lite grövre och inte så spinkig och benig som innan. Visst är jag fortfarande för smal, men det är ändå på ett mer klädsamt vis än förut. Höftbenen sticker inte ut som vassa kanter ur kroppen och man kan inte räkna vartenda revbenen. Lite jogging och fortsatt snabba promenader samt massa mat för mer grövhet så blir det nog toppen. Känns verkligen sjukt skönt! Det låter kankse konstigt i vissas öron men jag har verkligen alltid kämpat med min vikt och konstant blivit anklagad för att ha ätstörningar så att kunna stå i spegeln, le och tycka att jag duger är en oerhört stor vinst för mej! Har nästintill tårar i ögonen nu. Så glad man kan bli för en sådan sak.

Har också tyärr glömt min kamera i Tinas väska tydligen, så nu ligger den i Kallinge. Mamma, kan du skicka den tror du? Eller går den sönder? Känner mej helt handikappad, haha!
Just det! Ännu mera glada nyheter, snälla, söta, rara Clara har hjälpt mej med lite kameratips så när skattepengarna kommer köper jag en systemkamera, YEEEEY! Mer seriösa fotografi! Den ska lätt med till London! :)

Känner mej sjukt lycklig. Trots att tröttheten ligger som grus i ögonen och huvudet inte hänger med. Glad över att Tina nyss varit här, att jag ska träffa Johanna i helgen, att jag har funnit nya intressen, att min kropp börjar hänga med, för hela mitt liv här i Växjö, uppbrytet från Ronneby och för Jakob. Kankse allra mest för Jakob idag. Jag vill vara med dej, hela tiden och överallt. Du är den bästa jag någonsin träffat och för mej är du kärlek. All kärlek i världen. Lita på mej! <3

Bild från december och lånad av Sandra. Inte världens gulligaste, men det är vi i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: fiaaaa

HERREGUD, om detta inlägget inte gjorde mig glad så vet jag inte vad som kan! så himla roligt att höra att du mår så bra, nu blev jag med uppåt! :)

2010-04-19 @ 20:20:43
Postat av: Em. Jeey

Åh vad gullig du är Fia :) Tack! Jag känner stödet, haha!

2010-04-20 @ 11:01:50
URL: http://emeliejohnssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0