Frågor till störande tjejer


Jag och mina tjejer har haft grymma diskussioner de senaste dagarna. Vi har alla upplevt ett gemensamt "problem" i relationer till våra män. Våra män blir raggade på och flirtade med rakt framför våra näsor, och ibland när vi inte är med. Det värsta av allt är dock att tjejerna som raggar på våra män ofta är bekanta som mycket väl vet att han är upptagen. En vän berättade om två tjejer som hade raggat så pass på hennes pojkvän att han själv märkte det. Ja precis, problemet är ofta att killarna "inte märker" att de blir raggade på. För de tror att tjejerna bara vill vara trevliga säger de. Hursomhelst så var tjejerna som flirtade med min väns pojkvän gemensamma bekanta till dem både, och de visste mycket väl att dessa två både bodde ihop och hade varit ett par i 4,5 år. En annan bekant till mig har en pojkvän som blev tillfrågad rakt ut om de två verkligen hade ett bra förhållande. Och en tredje hade en tjej som ignorerade allting omkring och endast fokuserade på hennes pojkvän, för att sedan gå runt och snacka skit om min vän och kalla henne bimbo. En fjärde hade en kompis som plötsligt var besatt av att sitta brevid hennes pojkvän och konstant prata med honom, helst skulle de vidröra varandra också.

Givetvis blir vi som flickvänner otroligt svartsjuka eftersom killarna oftast försvarar sig med att "de inte märker det", eller "de inte vill vara elaka" eller "de vill bara vara vänner". Det killarna inte förstår är att tjejer oftast har en baktanke med det de gör. Tjejer tror ofta att de kan nässla sig in, och förhoppningsvis få sin vilja igenom. För så fungerar tjejer. Som jag har uppfattat det i alla fall. Jag vet själv hur samtalen mellan mig och mina vänner har gått. Jag har haft kompisar som har raggat så hårt på killar att de nästan lämnat sina flickvänner. För tjejer är ofta lite halvt onda, och de skiter i att de sårar folk i sin väg. Och jag tror inte att de bara handlar om mina vänner, för mina vänner är egentligen mycket snälla människor, men som råkat få känslor för fel kille. Och det kan säkerligen hända med flera tjejer. Jag tror också att de flesta tjejer vet hur de ska utnyttja sina "tillgångar" för att försöka få killarna dit de vill.

Nu vill jag inte dra alla över en kam. Men saken är också den att tjejerna ofta kan anspela på sin oskyldiga sida och killarna förstår då oftast inte vad som egentligen händer, eller så söker de bekräftelse? Men nu är det inte killarna vi ska prata om, för om vi bara litar på våra män, är ärliga och pratar om saker så kan ingen liten äcklig tjej komma emellan.

Dock funderar jag på vad tjejer får ut av att anspela på sex emot en kille som de vet är upptagen. Speciellt när de umgås i samma kretsar som paret. Tror de att killen ska få en snilleblixt, komma på att han inte längre älskar sin flickvän och då gå hem med henne? Mår de bättre av att sitta och flirta med en kille utan att få gensvar? Mår de bättre av att försöka förstöra folks förhållande som annars är så bra? Vad ger dem rätten att ragga på en redan upptagen kille? Kan någon svara på detta?

Jag trodde faktiskt inte att tjejer var så onda som många av dem är. Det var först när jag själv träffade Jakob som jag märkte det. Att många tjejer är kassa, lömska och ofta vill få sin vilja igenom. Och att de ofta struntar i vem de trampar på. Kankse inte alla, eller absolut inte alla för vissa är riktigt underbara människor som vill människor väl. Men många, flera, ja ett par stycken är faktiskt inte snälla .. Och det är dessa tjejer som är otäcka. Det är dessa tjejer som man är rädd för. Även om man egentligen både litar på och älskar sin pojkvän.



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Så jävla bra skrivet gumman!

2010-04-25 @ 17:02:47
URL: http://mikaelalindsjoo.blogg.se/
Postat av: Em. Jeey

Åh, tack Mikaela! Känns skönt med respons! :D

2010-04-25 @ 17:09:28
URL: http://emeliejohnssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0