En stor besvikelse


Det finns en sak som jag helt har glömt att skriva om. Inte jätte, super viktigt egentligen. Men jag vill nämna det. I förra veckan bäddade jag ner mig tidigt och bestämde mig för att äntligen titta på Coco Chanel - life before Chanel. Jag har velat se den sedan den kom och dessutom blev jag ganska imponerad av denna tokiga, märkliga men ack så målmedvetna kvinna när jag läste hennes biografi. Jag blir så grymt imponerad av människor som faktiskt tar sig någonstans i livet och som skapar det liv de vill leva. Istället för att bara leva så som livet ter sig.

Filmen verkar vacker, romantisk (eller ja, så romantiskt som det går när det är henne man prata om), händelsefull och så pratar de ju faktiskt världens vackraste språk: franska!

Och visst filmen vad vacker och hennes skapelser otroliga. Tänk vad man kan sy av en gardin och en mansskjorta. Och franskan otrolig! Men den var så grymt långtråkig! Jag försökte hålla ögonen öppna, men efter en timme hade jag somnat. En stor besvikelse! Jag ska dock ta mig igenom resten av filmen, bara för att jag ska! Dock är jag sjukt besviken. Om henne hade man kunnat göra så mycket mer, så mycket mer underhållande och spännande saker. Tyvärr kunde jag inte lägga in trailen för att den var för bred. Men om ni vill se den borde ni klicka här.



Kommentarer
Postat av: Louise

Åh köp den på Pressbyrån! Skiiitbra!

2010-04-26 @ 20:12:52
URL: http://louisee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0